Heinäkuun loppu häämötti ja maansiirtourakoitsija ehti tontille. Aloituskokous pidettiin 25. päivä, jonka jälkeen saa aloittaa varsinaiset pohjatyöt.
Talon kulmapisteet oli merkitty jo edellisellä viikolla yhdessä päärakentajan kanssa. Vantaalainen rakennusyhtiö löytyi lopulta somen kautta ja heidän osaamisensa oli aivan kullanarvoista koko loppusyksyn kaikkien kriittisten vaiheiden ajan.
Talon pääsuunnan tulisi olla täsmälleen etelän ja lounaan välissä eli 247,5 astetta, jolloin hakkuuaukon ei pitäisi pistää silmään maisemaikkunoista. Suunta on edukas myös passiivisen aurinkoenergian hyödyntämisessä - eli etelästä paistaa parhaiten keväällä ja syksyllä.

Mökin purkamisen ohessa kiinteistölle saatiin myös sähköliittymä. Tontin puolelle tuli yksi pylväs, johon avojohto liitettiin koira-aitojemme yli. Siitä kaivettiin kaapeli sähkökeskukseen tulevan talon taakse. Sekä pylvään pystytys että kaapelin kaivuu vaativat joitakin puu-uhreja; muutaman koivun, pieniä haapoja ja kuusen. Onneksi pylvään takana on kuitenkin jonkin verran puustoa talojen välissä.






Ei kommentteja:
Lähetä kommentti