Hae tästä blogista

4.8.2022

Hyvästi hökkeli, tervetuloa tila

Heinäkuun loppu häämötti ja maansiirtourakoitsija ehti tontille. Aloituskokous pidettiin 25. päivä, jonka jälkeen saa aloittaa varsinaiset pohjatyöt.

Talon kulmapisteet oli merkitty jo edellisellä viikolla yhdessä päärakentajan kanssa. Vantaalainen rakennusyhtiö löytyi lopulta somen kautta ja heidän osaamisensa oli aivan kullanarvoista koko loppusyksyn kaikkien kriittisten vaiheiden ajan.

Talon pääsuunnan tulisi olla täsmälleen etelän ja lounaan välissä eli 247,5 astetta, jolloin hakkuuaukon ei pitäisi pistää silmään maisemaikkunoista. Suunta on edukas myös passiivisen aurinkoenergian hyödyntämisessä - eli etelästä paistaa parhaiten keväällä ja syksyllä.
Mökin purkamisen ohessa kiinteistölle saatiin myös sähköliittymä. Tontin puolelle tuli yksi pylväs, johon avojohto liitettiin koira-aitojemme yli. Siitä kaivettiin kaapeli sähkökeskukseen tulevan talon taakse. Sekä pylvään pystytys että kaapelin kaivuu vaativat joitakin puu-uhreja; muutaman koivun, pieniä haapoja ja kuusen. Onneksi pylvään takana on kuitenkin jonkin verran puustoa talojen välissä.



















Sydänkesä oli ollut reipasta puuhailua, eikä siitä ihan vaivoitta selvitty: tenniskyynärpää vihoitteli entistä pahemmin, juhannusaatto kului päivystyksessä imusuonitulehduksen takia ja jalat muuttuivat pysyvästi täplikkäiksi.





Johtajakoirallakin alkoi jo urakka näkyä, naamasta.



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maasta tullut ja seiniksi tuleva

Viidennen kesän viihteenä oli rappaaminen - tavoite valmistumiseen heinäkuuhun mennessä parin-kolmen lomaviikon ja viikonloppujen aikana. Ra...